Projekt inventarizacije biljnih vrsta u školskom okolišu
Nositelji aktivnosti
Učiteljice Marija Purić Hranjec i Kristina Fegeš te učenici od 5. do 8.razreda
Vremenik aktivnosti
Tijekom školske godine u suradnji sa sljedećim grupama:
informatička, ekološka, biološka, likovna, literarna, knjižničarska, tehnička i foto-grupa škole, svjedoci usmene predaje, Udruga Katruža Ivanovec
Namjena aktivnosti
POLAZIŠTE
Okoliš OŠ Ivanovec s pripadajućim školskim vrtom ima zavidnu zbirku biljnih vrsta, brižno sakupljenih i njegovanih 10 godina. One ukrašavaju prostore oko škole i vrijedan su izvor korisnih i ukrasnih biljaka koje učenici i nastavnici koriste u edukativne svrhe u tijeku nastavnih i izvanastavnih aktivnosti, a posjetioci i zainteresirana javnost ih promatra i posjećuje kroz sva godišnja doba.
S obzirom na veliku brojnost zeljastih i drvenastih biljnih trajnica i jednogodišnjih vrsta nametnula se potreba za njihovom inventarizacijom u svrhu kvalitetnije edukacije, javne dostupnosti, korisne uporabe i arhiviranja podataka o njima. Inventarizacijom svih biljnih vrsta u okolišu škole te obilježavanjem biljnih vrsta suvremenom metodom kodiranja QR kodovima, svaka biljka postaje javno dostupna učionica za svakog učenika, nastavnika, roditelja ili posjetitelja okoliša škole.
Time se postiže veći interes djece i odraslih za biljni svijet oko njih, razvija briga za okoliš te se potiče pojedinac na održivi razvoj sredine u kojoj živi.
Namjera je metodama u projektu potaknuti na razmišljanje učitelje, učenike, lokalnu zajednicu, javne ustanove koliko još ima mogućnosti i prostora za poduzimanje mjera kako bi se očuvale i uvećale prirodne vrijednosti jedinstvenih bioekosustava kao što su tradicijski vrtovi i okućnice u Međimurju.
Ciljevi i zadaci aktivnosti
je projektom inventarizirati sve biljne vrste okoliša škole koje su sakupljene 10 godina uređivanja okoliša škole i školskog vrta.
Obraditi podatke o svakoj biljci pojedinačno; njezinom podrijetlu, građi, fiziologiji, prilagodbama, tradicijskoj vrijednosti, ljekovitosti, primjenjivosti s recepturama, ekonomskoj i nekoj drugoj važnosti.
Kodiranjem biljnih vrsta QR kodovima osuvremeniti pristupnost podacima o svakoj biljnoj vrsti koja je zastupljena u okolišu škole za sve učenike, nastavnike i posjetitelje javnog prostora okoliša škole.
Inventarizacijske i obrađene podatke o vrstama biljaka objaviti na stranicama škole i doprinijeti javnoj edukaciji o važnosti biološke raznolikosti biljnog svijeta u životu svakog pojedinca. Motivirati i potaknuti razvojne mogućnosti učeničkog i učiteljevog doprinosa u kreiranju životnog okoliša kao ključnog faktora održivog razvoja čovjeka na Zemlji. Utjecati na svjesnost pojedinca o vlastitom doprinosu kvaliteti okolišne politike koja utječe na njegov zdraviji život. Očekujem pobuđivanje interesa učenika za problem očuvanja jedinstvenih i ugroženih autohtonih biljnih vrsta koje se još uvijek njeguju na okućnicama i rijetkim školskim vrtovima.
Projektom želimo potaknuti razvoj istraživačkog duha, socijalnih, suvremenih komunikacijskih i kreativnih vještina učenika.
Stečene spoznaje i iskustva s projekta učenici će prenijeti u svoje obitelji, prijateljima, lokalnoj zajednici što će značajno pridonijeti obogaćivanju i očuvanju tradicijskih biljnih vrsta u Međimurju te održivom razvoju.
OČEKIVANI ODGOJNOOBRAZOVNI ISHODI
Projektom želimo odrediti, saznati i prezentirati;
-
brojnost sakupljenih i uzgojenih biljnih vrsta u okolišu naše škole
-
brojnost sakupljenih i uzgojenih biljnih vrsta u školskom vrtu
-
inventarizirati biljne vrste po ključevima za određivanje biljnih vrsta
-
odrediti stručno, latinsko i tradicijsko nazivlje inventariziranih biljnih vrsta
-
fotografski prikazati svaku biljnu vrstu kroz različita godišnja doba
-
opisati građu i fiziologiju inventariziranih biljnih vrsta
-
opisati primjenjivost biljnih vrsta u svakodnevnom životu čovjeka
-
opisati ljekovitost biljnih vrsta i njihovu uporabu
-
saznati i predložiti recepturu za biljne pripravke inventariziranih biljnih vrsta
-
saznati i predložiti podatke o uzgoju, održavanju i umnožavanju biljaka
-
kodiranje QR kodovima svaku biljnu vrstu
-
plastifikacija QR kodova svake biljne vrste
-
obilježavanje pričvšćivanjem QR kodova svakoj biljnoj vrsti
-
pripremanje i obrada podataka za objavu na stranicama škole
Projektom s učenicima želimo istražiti i prezentirati ;
-
vrijednosti uzgoja biljaka u okolišu škola kao doprinos očuvanja biološke raznolikosti Zemlje
-
krajobrazne vrijednosti školskih vrtova i okoliša škola korištenje suvremenu metodologije kao doprinos u razvoju interesa mladih za biljni svijet
Načini realizacije
METODE, AKTIVNOSTI I TIJEK PROJEKTA
- otvaranje zajedničkog dokumenta za unos podataka prikupljenih o biljnim vrstama temeljem pojedinačnih zaduženja
- inventarizacija biljnih vrsta u okolišu škole i školskom vrtu temeljem ključeva za određivanje biljnih vrsta
- fotografsko snimanje
- obrada fotografija
- istraživanje literature i internet stranica o svakoj inventariziranoj biljnoj vrsti
- istraživanje primjenjivosti i ljekovitosti pojedine biljne vrste
- određivanje tradicijskih vrijednosti biljnih vrsta usmenom predajom
- izrada QR kodova za svaku pojedinu biljnu vrstu
- plastifikacija QR kodova
- obilježavanje biljaka QR kodovima
- prezentacija rezultata na stranicama škole
- prezentacija rezultata projekta u školi i javnosti
- izrada biološkog istraživačkog rada
Ove metode sam odabrala:
-
kako bi doprinijela inventarizaciji vrsta u okolišu škole kao trajnog doprinosa biološkoj raznolikosti
-
da odgovorim na postavljeno pitanje o kvantitativnoj i kvalitativnoj zastupljenosti biljnih vrsta u okolišu škole
-
kako bi povećala pristupačnost svih zainteresiranih za biljni svijet okoliša škole
-
suvremenom pristupačnosti i ikt tehnologijom potaknuti interes mladih za biljni svijet
-
kako bi motivirala i razvila interes za okolišnu problematiku aktualnost, primjenjivost, korisnost u održivom razvoju kraja
-
u svrhu povezivanja korisnog, ugodnog, poučnog, zdravog
-
da razvijem istraživački duh i kreativnost kod učenika
-
da uvjerim učenike, a oni svoje roditelje i prijatelje, da je svaki pojedinac važan u očuvanju i uvećanju prirodnih vrijednosti u sredini u kojoj živi
-
da pokažem učenicima da svojim mišljenjem, radom i znanjem mogu značajno utjecati na očuvanje i uvečanje prirodnih i krajobraznih vrijednosti sredine u kojoj žive
Načini vrednovanja
Formativno praćenje uspjeha u provođenju aktivnosti koje su dio projekta. Dnevnici, razgovori, prezentacije.